אשראי בנקאי מאושר לעסקים בבנק מזרחי טפחות עומד להתייקר

בנק מזרחי טפחות הודיע ללקוחותיו, כי החל מיום 01/02/10 תתייקר גם עמלת הקצאת האשראי ב- 0.2% לשנה והיא תעמוד על 2.45%.

 לצפייה בכתבה לחץ : [אשראי בנקאי]

בדיקת בנק

בדיקת בנק באמצעות חברת מ.א. בקרה וניהול בע"מ סייעה ללקוחות עסקיים להקטין את חובותיהם לבנק בסכומים נכרים.

לכתבה לחץ : [בדיקת בנק]

תביעה נגזרת ב-22 מיליון שקל נגד גליה מאור

תביעה נגזרת ב-22 מיליון שקל נגד גליה מאור

עובד בנק לאומי לשעבר טוען כי התלונן בפני בכירים בבנק נגד התנהלותו של מיקי פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי בריטניה לשעבר, נגדו הוגש באחרונה כתב אישום. "לו בכירי הבנק אליהם פנה בזמן אמת, היו ממלאים את חובתם ובודקים כראוי את הטענות – היו נמנעים נזקים". לאומי: "התלונה נטולת בסיס עובדתי"
צבי פרל, ששימש בעבר, לדבריו, בתפקיד בכיר בבנק לאומי, הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגזרת ובקשה לאשרה נגד מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור ונתבעים נוספים בסך של כ-22 מיליון שקל. זאת בשל חשיפת פרשת מיקי פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי בריטניה לשעבר, שבאחרונה הוגש נגדו כתב אישום.

בתגובה לתביעתו של צבי פרל נמסר מבנק לאומי: "התובע הוא עובד לשעבר בלאומי, המבקש ככל הנראה להצטרף להצלחת הבנק, אשר חשף את מעשיו של מיקי פרידמן בסניף מרכזי ת"א, העבירם לחקירת משטרה ובגינם אף הוגש כתב אישום נגד פרידמן. תביעתו היא חסרת תום לב ונטולת בסיס עובדתי

ציטוטים מכתבה מאת : ליטל דוברוביצקי שפורסמה ב www.ynet.co.il
לכתבה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3826280,00.html

החזרת שיקים והגבלת חשבון בנק

החזרת שיקים המבוצעת ע"י הבנק לעסקים וכתוצאה מכך חשבונם הוגבל הצליחו באמצעות בדיקת מ.א. בקרה וניהול מומחים לבדיקת חשבונות בנקים, להקטין את מספר השיקים הנספרים לצורך הגבלת חשבון, לבטל את ההגבלה ואף להשיב את החשבון להתנהלות שוטפת כבעבר.

 

לצפייה במאמר לחץ: [החזרת שיקים – הגבלת חשבון]

בדיקת בנק ישראל מגלה כי לקוחות רבים המשתמשים בכרטיסי אשראי המתגלגל צורכים אשראי יקר ומשלמים ריביות גבוהות, מבלי שהתכוונו לכך

כרטיס אשראי מתגלגל ודרישות הפיקוח על הבנקים מחברת ויזה כ.א.ל.

במטרה להגביר את מודעות הלקוחות לשימוש נכון בכרטיסי אשראי מתגלגל, מפרסם הפיקוח על הבנקים מידע אודות הכרטיסים האמורים, השוואת תנאיהם, וכן עצות לשימוש נכון בכרטיסים אלה. זאת בעקבות מידע שהצטבר בפיקוח על הבנקים ממנו עולה כי לקוחות רבים אינם מבינים את משמעותם של כרטיסי האשראי המתגלגל, וכתוצאה מכך לקוחות אלה צורכים אשראי יקר ומשלמים ריביות גבוהות, מבלי שהתכוונו לכך.
ציטוטים מהודעת בנק ישראל מיום 22/12/09
להודעה
http://www.bankisrael.gov.il/press/heb/091222/091222d.htm

פס"ד בתביעת לקוח נגד הבנק

ביהמ"ש: "דיסקונט התרשל כשנתן לזוכה לוטו להפסיד במעו"ף"

 כך קובע בימ"ש השלום בחיפה ■ התובע, יואב אברמוב, הפגין מקוריות: "השקעתי בשל שידוליו של מנהל מוקד ההשקעות בבנק, שלחץ עליי להפקיד גם כשהפסדתי. נאלצתי לעכב נישואי ילדיי, נישואי קרסו, תדמיתי נפגעה בקהילת יהודי קווקז" ■ השופטת: "נגרם לאברמוב נזק לא ממוני"

התרשל כשאיפשר לאדם שהתנהג בצורה אלימה והתייחס לשוק המעו"ף כאל קזינו, להמשיך ולסחור באופציות. נקבע כי "העובדה שכבר בתחילת פעילותו הפגין חוסר שיקול-דעת והמעיט או התעלם מהייעוץ שקיבל, היתה צריכה להדליק נורה אדומה אצל פקידי הבנק".

בשנת 1999, בהפרש של חודש, זכה יואב אברמוב יחד עם אחיינו בהגרלות של הטוטו. חלקו בפרסים הסתכם בכ-800 אלף שקל, אותם השקיע והפסיד במשך תקופה מסוימת בדיסקונט במסחר בניירות ערך בשוק המעו"ף. הוא תבע מהבנק 524 אלף שקל בגין נזקים כספיים ועוגמת-נפש.

לטענתו, הוא השקיע את הכספים בשל המלצותיו ושידוליו של מנהל מוקד ההשקעות בבנק, שלחץ עליו להפקיד עוד ועוד כספים – גם כשהפסיד. מעבר להפסד הכספי, הוא נאלץ לעכב את נישואי ילדיו, ואף נישואיו שלו קרסו. לדבריו, גם ההשפלה שסבל וכבודו שנרמס פגעו בתדמיתו בקרב קהילת יהודי קווקז, אליה הוא משתייך.

ציטוטים מכתבה מאת: נועם שרביט שפורסמה בתאריך 16/12/09 ב – www.globes.co.il/

לכתבה

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000523142&fid=829&nl=1604

בדיקת בנק גילתה כי לקוחות דיסקונט חויבו פעמיים על משיכה מכספומט בנק לאומי

לקוחות דיסקונט חויבו פעמיים על משיכה מכספומט בנק לאומי

זאת בעקבות תקלה במחשבי בנק לאומי ■ מדובר בעשרות לקוחות, כולל לקוחות מרכנתיל דיסקונט, שמשכו כספים ממכשירי כספומט של בנק לאומי ביום רביעי האחרון ■ דיסקונט: לקוחות שחויבו פעמיים יזוכו

עשרות לקוחות בנק דיסקונט ובנק מרכנתיל דיסקונט, שמשכו כספים ממכשירי כספומט של בנק לאומי ביום רביעי האחרון, חויבו פעמיים עבור הפעולות שביצעו בחשבונם.
בעקבות תקלה במחשבי בנק לאומי דווחו פעמיים לבנקים דיסקונט ומרכנתיל פעולות שבוצעו ב-9 בדצמבר – ונשלחו פעם נוספת ביום אחר כך.
במוקד טלבנק של דיסקונט הסבירו ללקוחות שהתקשרו להתלונן כי מדובר בתקלה ידועה וכי עליהם להמתין בסבלנות עד לטיפול בה, שיימשך ככל הנראה מספר ימים.
"תקלה כזו יכולה להיות קריטית כשמדובר בניהול כספים – להכניס אנשים למשיכת יתר ולגרום להחזרת צ'קים", מתלונן לקוח שגילה את תוצאות התקלה בחשבונו.

ציטוטים מכתבה מאת אפרת אהרוני שפורסמה בתאריך 13/12/09 ב – www.globes.co.il/
לכתבה
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000522073&fid=2

מעבר בין בנקים

הקמפיינים האחרונים של הבנקים מספרים לנו עד כמה פשוט וקל להחליף את הבנק איתו עובדים. הסיבה שאנו לא עושים זאת, לטענתם, נובעת מחששות פסיכולוגיים חסרי כל בסיס. האומנם?

 בחברת מ.א בקרה וניהול המתמחה בחישובי ריבית ובדיקת בנק מונים את החסמים למעבר בנק והאשמה, למרבה ההפתעה, לא תלויה רק בנו. 

 דוד אברון, מנכ"ל מ.א בקרה וניהול מייעץ כיצד בכל זאת ניתן לעשות זאת בצורה קלה יותר. 

 לצפייה בכתבה לחץ [מעבר בין בנקים]