חוב בנק בתביעה – בעל עסק כיצד ניתן להתמודד ולנצח במאבק מול הבנק ?

חוב בנק בתביעה – בדיקת חוב בנק בתביעה באמצעות  בדיקת בנק על ידי מ.א. בקרה וניהול והכנת חוות דעת מומחה  מטעמה סייעה לאחרונה לעוד  לקוח לזכות בפסק דין במחוזי.

 לצפייה בתקציר פס"ד לחץ : בדיקת חשבונות בנק

בדיקת חשבונות בנקים סייעה ללקוח לזכות בפסק דין במחוזי

בית המשפט המחוזי אימץ את דעת המערער – הלקוח ופסק כי ההסכמה בע"פ בין הצדדים, לפיה פרעון ההלוואות יהיה ממכירת הדירות, גובר על מועדי הפרעון שנכתבו בהסכמי ההלוואות.

נקבע, כי למרות ההסכמה הנ"ל, הבנק עצר את המימון להמשך הבנייה, ופעל למימוש ההלוואות בהליכי הוצאה לפועל, במסגרתם אף דרש למנות כונס נכסים למכירת הבניין ולפינוי המערער מחלקתו.

בית המשפט קיבל את ערעורו של הנתבע וקבע כי הבנק הפר באופן בוטה את שהוסכם בין הצדדים, ופתח שלא כדין הליכים למימוש המשכנתא, ולכן זכאי המערער לקבלת סעד כספי.

לצפייה בתקציר המלא של פס"ד לחץ : בדיקת חשבונות בנק

בנק הפועלים טעה בנק הפועלים ישלם זאת בשל נסיון כושל לתיקון טעות במערכות הבנק הובילה לטעות חמורה בהרבה

מאות מלקוחות בנק הפועלים מצאו עצמם באוברדרפט בשל טעות

נסיון כושל לתיקון טעות במערכות הבנק הובילה לטעות חמורה בהרבה כאשר לקוחות שפדו ני"ע בינואר חויבו במס על על כל הקרן של ני"ע ולא רק על הרווחים ■ הטעות תוקנה והלקוחות זוכו ויעודכנו
אם אתם לקוחות של בנק הפועלים ופדיתם בינואר ני"ע שונים בהם גם מק"מ 110 שנפדה כבר בתחילת החודש – כנראה מצאתם את עצמכם עם חריגה בחשבון, כשחלק מהלקוחות של בנק הפועלים אשר בחשבונם בוצע החיוב העודף מצאו עצמם בימים האחרונים עם חריגות בחשבון, חסימות כרטיסי אשראי, חוסר יכולת במשיכת מזומנים וגם חסימה של יכולת הפעילות שלהם במסחר בבורסה. אתם יכולים להתנחם בכך שנכון לרגע זה הסדר הושב אל כנו וכי יש מדובר במספר מצומצם של לקוחות הבנק שמסתכם במאות.
בנק הפועלים אישר היום (ה') כי טעות בחישוב המס על רווחים כחוק במערכות המחשבים של הבנק הביאה את הבנק לתקן את הטעות, אך לרוע המזל (מזלם של הלקוחות כמובן) חלה טעות חמורה במהלך ניסיון התיקון והבנק ביצע חיוב מס על כל הקרן של ני"ע ולא רק על הרווחים שנבעו ללקוחות הבנק מההשקעה
לדוגמא אם רכשתם מק"מ ב-95 אג' והוא נפדה ב-100 אג', הרי שהרווחתם 5 אג' ועל רווח זה עליכם לשלם את המס הקבוע בחוק בשיעור של 20% או אגורה אחת, במקום זאת המערכות של פועלים חייבו אותכם במס על כל ההשקעה קרי 20 אג'.
טעות זו של הטעות תוקנה ע"י הבנק אתמול והלקוחות שנפגעו צפויים לקבל דו"חות מפורטים ביחס לתיקון החיובים העודפים בהם חויבו שלא על פי חוק. כמובן שהחשבונות של לקוחות הבנק שנפגעו – זוכו בהתאם.
מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "מיד עם גילוי הטעות, פעלנו לתקנה. התיקון הושלם אתמול, והלקוחות זוכו עם ערך החיוב, כך שלא נגרם להם כל נזק כספי. אנו מתנצלים על הטעות, והלקוחות יקבלו דו"ח המפרט את הפעולות שבוצעו".
ציטוטים מכתבה מאת: יעל גרונטמן שפורסמה בתאריך 21/01/2010 ב –
www.globes.co.il
לכתבה
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000532766&fid=585

חוב לבנק – איך לחסוך לחברה כסף רב כתוצאה מבדיקת חשבון הבנק שלה

בעידודם של בתי המשפט, שנת 2009 מתאפיינת בהמשך המגמה, לפיה הבנקים פותרים סכסוכים כספיים עם לקוחותיהם בהסכמי פשרה המקבלים תוקף של פסק דין ובהם מוותרים הבנקים על נתח גדול מיתרת החוב הנתבעת ומאפשרים ללקוחות לשלם את החלק הנותר בתשלומים ולאורך זמן.

לצפייה במאמר לחץ [חוב לבנק]

מדד המחירים לצרכן – אושרה ייצוגית נגד לאומי בסך 43 מיליון שקל

אושרה ייצוגית נגד לאומי בסך 43 מיליון שקל

אסטוריה אינווסטמנטס לימיטד, העוסקת בהשכרת מבנים לתעשייה, הגישה תביעה ייצוגית נגד הבנק בשל הסכמי מתן אשראי. לטענת החברה, לאומי לא גילה קיומו של סעיף השולל החזר הלוואה בהתאם לירידת המדד
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול (ד') לדון בתביעה כתביעה ייצוגית בסך 43 מיליון שקל שהוגשה נגד בנק לאומי בשל הסכמי מתן אשראי.
המבקשת, אסטוריה אינווסטמנטס לימיטד, היא חברה זרה הרשומה בישראל והעוסקת בהשכרת מבנים לתעשייה. באמצע מרס 1999 פתחה אסטוריה בבנק לאומי חשבון בסניף הצ'ק פוסט בחיפה. במעמד פתיחת החשבון חתם מנהלה של החברה, דוד מרקוס, על הסכם לפתיחת חשבון חוזר דביטורי, וכן על הסכם אשראי כללי.
ציטוטים מכתבה מאת: איתי הר אור, "כלכליסט" שפורסמה בתאריך 21/01/2010 ב –
www.ynet.co.il
לכתבה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3837400,00.html

רשות ני"ע חושפת שורת ליקויים מערכתיים שצריכים להדאיג כל אחד מלקוחות מערכי הייעוץ של הבנקים

קופסה שחורה

במערכות הייעוץ של הבנקים מסתתרים כשלים תחת מסך עשן כבד מערכות הייעוץ הממוחשבות של הבנקים הן בבחינת "קופסה שחורה": האלגוריתם שמדרג את מכשירי ההשקעה השונים נחשב לאחד הסודות השמורים ביותר של הבנקים. כל בנק, כמובן, מפאר את המערכות שלו, וכל מנהל בכיר במערך הייעוץ – ולא משנה באיזה בנק – מבטיח לכל מי שמוכן לשמוע כי "מערכות ייעוץ ההשקעות הממוחשבות שלנו הן המתקדמות ביותר מבין כל הבנקים בישראל".
בעיית איכות המידע

הביקורת שמבצעת רשות ניירות ערך במערכי ייעוץ ההשקעות הממוחשבים של הבנקים שומטת, במידה רבה, את הקרקע מתחת לטענות על "ייחודיות" ו"הצטיינות יתר" של כל אחד מהבנקים. אתמול פרסמה הרשות מסמך אחיד, בלי לנקוב בשמם של בנקים ספציפיים, שחושף שורת ליקויים מערכתיים שצריכים להדאיג כל אחד מלקוחות מערכי הייעוץ של הבנקים.
הביקורת של הרשות גילתה כי קיים "מחסור מהותי" במידע בסיסי – בין השאר בתחום תעודות הסל וקרנות הנאמנות. אז יכול להיות שהמערכות הן באמת בעלות כלים אנליטיים יוצאי דופן, אבל הכלים האלה לא עוזרים יותר מדי כאשר איכות המידע שהן צריכות לנתח מתבררת כלקויה במקרה הטוב, וכמטעה במקרה הרע.

ציטוטים מכתבה מאת: תומר זלצר , "כלכליסט" שפורסמה בתאריך 21/01/2010 ב –
www.calcalist.co.il
לכתבה :
http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3388962,00.html