דיסקונט הצהיר שלא יגבה עמלות מניצולי שואה – אך המשיך לגבותן

בנק הפועלים גבה מלקוחותיו עמלה על מכתב התראה מעורך דין גם כשמכתב שכזה כלל לא נשלח; בבנק לאומי חייבו את הלקוחות בעמלות עו"ש גם כאשר כללי בנק ישראל אסרו זאת; וחברת כרטיסי האשראי כאל גבתה מלקוחותיה עמלות המרת מטבע חוץ על עסקות שבוצעו בישראל.

בנק ישראל ציין במסגרת הסקירה השנתית כי במהלך 2012 התקבלו אצלו 6,000 תלונות בכתב ו-16 אלף פניות טלפוניות בעניין התנהלות הבנקים. שיעור התלונות המוצדקות עמד על 21.5% לעומת 26.1% ב-2011. בעקבות תלונות הלקוחות בפני בנק ישראל השיבו הבנקים ללקוחות סכום של כ-3.8 מיליון שקל.

ציטוטים מכתבה שפורסמה ב – themarker.com בתאריך 3/7/13 ע"י סיון איזסקו

לכתבה

http://www.themarker.com/markets/1.2062352