מה קורה כאשר הבנקים אינם בוחנים את בקשת האשראי של הלקוח הספציפי, אלא שוקלים שיקולי מאקרו הנוגעים לכלל ציבור לקוחותיהם

מה קורה כאשר הבנקים אינם בוחנים את בקשת האשראי של הלקוח הספציפי, אלא שוקלים שיקולי מאקרו הנוגעים לכלל ציבור לקוחותיהם. "ייתכן כי יש כאן התנהלות שרירותיות וחוסר מידתיות בהתנהלות הבנקים"
ציטוטים מכתבה. מאת : נועם שרביט שפורסמה בתאריך 1/6/09
ב – http://www.globes.co.il

השופטת ענת ברון: "הבנקים בפאניקה, סגרו את ברז האשראי"; עו"ד דליה טל: "אין שום מחנק אשראי"
ברון בכנס לשכת עוה"ד: "יש רושם שהבנקים נוקטים במדיניות מתגוננת במתן האשראי. יש לבחון את המידתיות והסבירות של התנהלותם" ■ טל: "צריך להבין שכאשר העסק מתפרק, הבנקים לא יודעים אם לתת אשראי"
"הרושם שנוצר הוא שהבנקים בפאניקה עקב המשבר הכלכלי. הם סגרו באופן גורף את ברז האשראי כשהם נתלים במשבר". כך תקפה היום (ב') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ענת ברון, את התנהלות הבנקים.
…….
ברון, שדיברה במושב בנושא "דיני בנקאות – משבר נדל"ן ומשבר פיננסי" בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, ציינה כי בניגוד לבית המשפט – הבנקים אינם בוחנים את בקשת האשראי של הלקוח הספציפי, אלא שוקלים שיקולי מאקרו הנוגעים לכלל ציבור לקוחותיהם. "ייתכן כי יש כאן התנהלות שרירותיות וחוסר מידתיות בהתנהלות הבנקים".
השופטת סקרה את התפתחות חובת האמון של הבנקים כלפי הלקוחות, חובה שנוצרה בפסיקת בתי המשפט, ובהמשך דיברה על שינוי היקף החובה בתקופת משבר. היא הזהירה כי "הסכנות הגלומות במדיניות מכוונת של יצירת מצוקת אשראי בקרב חברות ועסקים הן מרובות. קיימת שאלה האם הדבר עשוי להצמיח לצד ג' עילת תביעה בנזיקין נגד הבנק", אולם היא סירבה לענות על השאלה והותירה אותה כפתוחה למחשבה.
לכתבה
http://www.globes.co.il/news/docview.aspx?did=1000454793&fid=829